RezervaceRezervace

Typy lekcí

Skupinové lekce

Skupinové lekce jsou zaměřeny na posílení a protažení svalů celého těla. Speciální důraz je kladen na aktivaci hlubokého stabilizačního systému a dýchání.

Při cvičení využíváme různé pomůcky, jako jsou např.

  • Fletcher towel (ručník)
  • Thera band (gumový pás)
  • Foam roller (válec)
  • Magic Circle (kruh)
  • Overball
  • S-ball, Sensy-ball, Fit-ball

Pilates zdravotní lekce

cvičení na podložce v pomalejším tempu s důrazem na preciznost provedení a dýchání

Pilates zdravotně kondiční lekce

cvičení na podložce v rychlejším dynamickém tempu s malou pomůckou

Pilates Spine Corrector

cvičení na tvarované bedýnce, která zajistí správné nastavení a tím tak vede do správých pohybů, rozvíjí mobilitu páteře

Pilates SPIRALS

program s hudbou zaměřený na specifický styl dynamického strečinku, stability a práce s CORE systémem

Pilates SPECIÁL

teoreticko - praktická lekce s vyvětlením základních principů, co to je hluboký stabilizační systém, axiální systém, jak funkčně zapojit pánevní dno, program na dolní končetinu a horní končetinu

Intervalový trénink

dynamická lekce v časově nastaveném intervalu, kdy se jeden cvik stále opakuje a tím se tělo dostává do spalovací a kardio zóny

Závěsné systémy

cvičení, kdy je jedna část vždy na podložce a druhá zavěšena v popruhu, využívá vlastní váhu těla a rozvíjí stabilitu

 

Všeobecně je lepší začít individální hodinou, která Vám objasní:

  • všechny principy Pilates metody
  • zjistíte, co vaše tělo dokáže
  • které partie potřebujete protáhnout a které naopak posílit
  • na co byste se se měli při cvičení zaměřit

Individuální lekce

Individuální lekce volí převážně ti klienti, kteří chtějí:

  • mít při cvičení soukromí a individuální péči lektora 1:1
  • věnovat se svému tělu cíleně
  • mají nějaký zdravotní problém
  • nevyhovuje jim tempo nebo čas skupinových lekcí
  • chtějí ozkoušet i jiné pomůcky, než jsou používány na skupině

Využíváme navíc:

  • Bossu
  • Spine correctors/Arc barrely - anatomicky tvarované bedýnky pro korekci páteře
  • Speciální stroje na Pilates “Reformer Clinic with Tower” a “ Combo chair”

Semi-privátní lekce

Semi privátní hodiny jsou vhodné pro partnery, kamárády/ky nebo blízké přátelé, kteří chtějí vytěžit z hodiny maximum, jako je tomu při individuální lekci. Cvičí se 2:1.

Z důvodu svalové paměti je optimální cvičit 2–3x týdně.

Cvičení pro těhotné a po porodu

Pilates v těhotenství – od ukončeného 14.týdne

  • napomáhá správnému držení těla
  • přirozeně pomáhá k zdravému růstu miminka
  • působí jako prevence křečí a otékání nohou
  • účinně pomáhá od bolestí zad a dalších častí těla
  • prevence prolapsu dělohy, tvorby hemeroidů a potíží s inkontinencí
  • prevence nadměrného přírustku tělesného tuku
  • pomáhá vytvořit základy pro poporodní cvičení

Pilates po porodu – do 3 měsíců po porodu

  • umožní bezpečný a rychlejší návrat do kondice psychické a fyzické
  • správně posílí břišní svalstvo, které by mělo být vráceno do kondice, protože v těhotenství dochází k rozestoupení přímého břišního svalu a jeho značnému oslabení a při neúměrném a brzkém zatížení se vazy nestihnou vrátit do původního stavu a vzniknou trvalé změny.
  • posílí svalstvo pánevního dna, tím se podpoří vtahovaní dělohy a zabrání se v budoucnu potížím s udržením moče. Je dobré začít okamžitě po porodu.
  • posílí prsní svaly a cvičení může podpořit tvorbu mléka
  • zbaví bolesti zad – vyrovnání svalových dysbalancí, které vznikají v době těhotenství a souvisejí také s přenášením miminka, cestováním s kočárkem a jinými fyzicky i psychicky náročnými činnostmi
  • posílí hýžďové svalstvo
  • celkově uvolní tělo i mysl – když je v pohodě maminka, je v pohodě i miminko
studio

O pilates

Pilates cvičení vyvinul Joseph Hubertus Pilates (1883 – 1967), naturalizovaný Američan německého původu, který trpěl v dětství křivicí, revmatickou horečkou a astmatem. Vlastní neduživost ho vyprovokovala k úsilí být co nejsilnější a nejzdravější. Již v mládí prostudoval, co se dalo a cvičil!!! Postupně se z něho stal všestranný sportovec a v plné svěžesti se dožil požehnaného věku 84 let. Zastával názor, že pružnost a lehkost dětských pohybů je schopnost, kterou není třeba postupem doby ztrácet.

Jediným důvodem, proč jsme v dospělosti méně ohební a nemotornější, je kumulace nevhodných pohybových návyků a špatné držení těla. Domníval se, že pokud bereme své zdraví vážně, dokážeme se těchto návyků lepší sebekontrolou zbavit. Je nutno docílit toho, aby svaly pracovaly pod naší vědomou kontrolou a nepodléhaly návykům vzniklým zanedbáním a nevšímavostí. Pilates sám označoval své cvičební programy pod názvem “Contrology”

Joseph Pilates vypracoval postupem let originální sestavu cvičení, o jejíž účinnosti se přesvědčili nejen tanečníci, sportovci, lidé v rekonvalescenci po úrazech, ale i široká veřejnost.

Má-li být Pilatesův cvičební program účinný, neobejde se bez následujících

9 principů:

  • Dýchání
  • Koncentrace
  • Kontrola
  • Centrace
  • Preciznost
  • Vyvážený svalový rozvoj
  • Rytmus a plynulost
  • Pohyb celého těla - Integrace
  • Relaxace

Přínosy pilates

  • Výrazně zvyšuje ohebnost a flexibilitu
  • Zlepšuje držení těla a odbourává bolesti zad s tím spojené
  • Buduje štíhlé a dlouhé svaly
  • Uvolňuje a zlepšuje funkčnost kloubů
  • Posiluje svaly pánevního dna a tím řeší preventivně inkontinenci
  • Učí pracovat s dechem a zvyšuje kapacitu plic
  • Obnovuje rovnováhu mezi tělem a myslí
  • Odbourává stres a dodává tělu novou energii

Pro koho je Pilates metoda určená?

Jednoduchá odpověď. Všem!!! Na překážku není ani mladý vyvíjející se organismus, ani seniorský věk ani těhotné ženy nebo ženy po porodu.

Prvním pomůže získat pro život lepší držení těla v důsledku zdravé páteře a získat pocit zdraví plynoucí z náležité funkce svalů a perfektně ovládaného těla.

Druhým pomůže eliminovat nebo alespoň zmírnit to, co na sobě v důsledku špatných návyků natropili.

Těhulkám pomůže ulevit od bolesti zad, připravit tělo na porod či jen zvýšit povědomost o těle jako takovém.

Ženám po porodu pomůže účinně posílit svaly pánevního dna a umožní rychlejší návrat do psychické a fyzické kondice.

Pilatesovo proroctví zní:

  • Po 10 lekcích pocítíte rozdíl
  • Po 20 lekcích uvidíte rozdíl
  • Po 30 lekcích budete mít nové tělo

Joseph Pilates

studio

Pilates a sport

Pilates cvičení je skvělým doplňkem pro mnoho sportů jako je např. golf, tenis, běh, plavání nebo tanec. Mnozí špičkoví sportovci mají tuto metodu jako nedílnou součást svojí tréninkové přípravy, aby zvýšili výkonnost, zlepšili techniku a udrželi svoje těla silná, pružná a bez zranění. Pozornost věnovaná jednotlivým detailům může být obrovským přínosem v podstatě pro jakýkoliv sport.

Pilates je zvláště efektivní při budování základní stability a zlepšení soustředění. Všechny sporty mají svůj vlastní klíč správných pohybových vzorců a opakované použití těchto pohybových vzorců, může mít za následek svalové nerovnováhy. Méně důležité svalové skupiny se můžou stát nedostatečnými a neúčinnými.

Pilates se zaměřuje na tělo jako celek, jehož cílem je dát svalům vyváženost a zlepšit posturální křivku.

Golf

http://www.pilates.com/BBAPP/V/pilates/your-sport/golf.html http://hiopi.com/

Tenis

http://www.marybange.com/tennis

Běh

http://www.pilates.com/BBAPP/V/pilates/your-sport/running.html

Plavání

http://www.pilates.com/BBAPP/V/pilates/your-sport/swimming.html

Tanec

http://www.dancepilates.com/
studio